Andra pris

Idag har jag vunnit andra pris i skolan poesi tävling. Blev så glad när vår bibliotekarie kom och lämnade brevet till mig. Vann 250 kr som jag nu kna göra något kul för. Dikten jag vann med handlade om min lillebror och heter just lillebror.

Har jobbat PA hela dagen i dag med och idag kändes det ganska bra. Vi har börjat lägga in texter i rapporten nu. Vi har  lite att redigera på dom men vi har ändå kommit bra framåt. Vi ska jobba imorn med även m vi skulle kunna vara lediga. Men blir att vi sitter hemma hos en grupp medlem och jobbar. Så imorn ska vi nog ha kommit ännu längre fram.

Sitter just nu och tittar på hockey mellan Frölunda och HV71, och just nu ligger Frölunda under med 1-2, men hoppas att dom tar igen det och vinner, även om jag inte är något jättefan och ser varenda match så hejar jag ändå på Frölunda.

Kom på något jag skulle skriva men glömde av det när jag skrev det andra. Hmm, undra vad det var? Nu kom jag nog på det. Jag har varit konfrencier på sista utbildningsdagen i skolan idag. Fick presentera de högskolorna som var där. Gick bra, sa inte fel en enda gång. Men tycker det är synd att de som kommer och håller presentationer av skolorna inte verkar ha förberett sig så speciellt mycket eller inte kan prata så att det låter bra. Var två från KTH i skolan idag och de gjorde en bra presentation och den var lite kul. Dom hade inte power point som dom läste från utan dom visste vad dom skulle säga och gjorde det roligt. Fast nu ska jag ju inte plugga på KTH så det hjälpte inte så mycket att de var roliga.
Nu ska jag leka lite i powerpoint.

//Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0