Balklänning

Då har man fixat en balklänning då. Var i Skövde idag och hittade en. Ni kanske tycker det låter långt att åka till Skövde, men anledningen var att ingen här i närheten hyr ut balklänningar, och jag ska hyra min. Det blir en röd klänning, med knappar hela vägen i bak och ett snöre som går hela vägen runt så det är en liten rosett i bak. Ska ha en svart sjal till och kanske svarta handskar och en svart handväska. Blev jätte snyggt med klänningen och sjalen och handskarna när jag provade i affären. Provade några klänningar men fastnade för den första nästan direkt. Så ska dit två veckor innan balen och prova den igen med skor, och sen hämta den och lämna tillbaka den. Blir totalt 4 resor till Skövde för en klänning men det är det värt. Orkar inte köpa en klänning som jag kommer använda en gång och som sen bara hänger i garderoben och som kostar pengar att köpa med, billigare att hyra en klänning. Hittar tyvärr ingen bild på klänningen annars hade jag lagt upp en, men ni får komma och titta på balen så får ni se hur den ser ut då.
Kan verkligen inte fatta att det är mindre än ett halv år kvar tills det att jag tar studenten.

Var på fest i Göteborg hos Peter i fredags. Var en väldigt trevlig kväll, fick träffa en av Peters kompisar från Chalmers. Blev inte så många timmars sömn den natten, så vi var ganska trötta när vi skulle åka hem hit på lördagen. När vi hade ätit kvällsmat så la vi oss på sängen och skulle vila lite. Vi tänkte kolla på körslaget kl 20 och klockan var 19:57 när jag tänkte bara blunda två minuter och när jag öppnade ögonen igen var klockan 00:41. Oj då, vi somande och sov i nästan 5 timmar innan vi gick och la oss på riktigt. Sen sov vi ytterligare ca 8 timmar och kan säga att det behövde vi verkligen. Jag hade sovit ca 3-4 timmar natten innan och bara en av de timmarna sov jag ordentligt. Hände lite tråkiga saker som gjorde att varken jag eller Peter kunda sova riktigt. Men hoppas att det blir någon mer sådan trevlig fest snart igen någonstans.

//Marie

Kommentarer
Postat av: warg ^^

Jag längtar tills jag får se alla er så uppklädda ^^

2009-02-03 @ 00:23:26
URL: http://ankorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0